RAAN jest systemem do analizy odsprzedaży na podstawie danych otrzymywanych od dystrybutorów.
Wspiera działy handlowe i działy analiz badając rzeczywistą odsprzedaż produktów, jej kierunek i kanały. Pozwala na lepsze planowanie lokalnych działań marketingowych czy budowanie programów motywacyjnych skierowanych do sklepów.
Odprzedaż analizowana jest prowadzona za pomocą systemu RAAN. Zbiera on dane z różnych źródeł:
- Systemy księgowe partnerów handlowych (dystrybutorów i hurtowni)
- System księgowy firmy
Informacje zbierane są na kilku poziomach:
- Sprzedaż od producenta do dystrybutora
- Odsprzedaż od dystrybutora do hurtowni lub do klienta końcowego (sklepu)
- Odsprzedaż od podhurtu do klienta końcowego
Przykładowe zastosowania systemu:
- Budowa bazy klientów lub uzupełnianie istniejącej
- Analiza sprzedaży
- Selekcja najlepszych klientów końcowych (sklepów)